MENÜ
HİZMET İHRACATÇILARI BİRLİĞİ
info
@
hib.org.tr
+90 212 454 01 00
TİM Online İşlemler
TR
/
EN
/
РУС
/
عربية
ANASAYFA
KURUMSAL
HİB Hakkında
Genel Tanıtım Sunumu
Mevzuat
Kanun
Yönetmelik
Haberler
Duyurular
Yönetim & Denetim Kurulları
Yönetim & Denetim Kurulları
Yönetim Kurulu
Denetim Kurulu
Genel Sekreterlik
Sıkça Sorulan Sorular
Ekibimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Bilgi Güvenliği Politikamız
ALT SEKTÖRLER
Eğitim Hizmetleri
Eğlence ve Kültür Hizmetleri
Liman İşletmeciliği ve Yer Hizmetleri
Müteahhitlik ve Teknik Müşavirlik Hizmetleri
Sağlık Hizmetleri
Turizm ve Seyahat ile İlgili Hizmetler
Yazılım ve Bilişim Hizmetleri
Yolcu Taşımacılığı Hizmetleri
Yük Taşımacılığı ve Lojistik Hizmetleri
Diğer İş Hizmetleri
YEŞİL PASAPORT
İHRACAT DESTEKLERİ
BİLGİ MERKEZİ
Haberler
Duyurular
Üyelerimiz
İstatistikler
Çalışma Yılı Raporu
Hizmet İhracatı Modları
Çalıştay Raporları
Sıkça Sorulan Sorular
Faydalı Linkler
ÜYELİK
Neden Üye Olmalıyım
Başvuru
Online İşlemler
İLETİŞİM
İletişim Bilgileri
Personel İletişim Bilgileri
Anasayfa /
Kurumsal
/
Duyurular
Veri Hırsızlığı hk.
24 Şubat 2022
Sayın Üyemiz,
TİM'den iletilen bir yazıda, Ticaret Bakanlığından alınan yazıya atfen, son dönemlerde ABD’de veri hırsızlığının çok yaygınlaştığı, özellikle alıcı ya da satıcı firmaların elektronik posta kutularına sızma yapılarak, iki taraf arasındaki yazışma geçmişinin de kopyalandığı ve son e-postanın sanki önceki yazışmaların devamıymış gibi gösterildiği, elektronik posta adreslerinde de firma isimlerinin çok küçük farklarla kopyalanarak e-posta adreslerinin oluşturulduğu, bu tarzdaki birçok yazışmayla ilgili olarak Ataşeliğimize intikal ettirilen durumlar olduğu, bu tür e-postalarda dikkat çeken hususun ödeme aşamasında banka bilgisinde değişiklik olduğu şeklinde bir mesajın iletilmesi olduğu, veri hırsızlığı yapan kişilerin önceki tüm yazışmaları da ekledikleri, çoğu zaman alıcı firmanın e-posta adresini ve adres sahibi kişinin adını dahi kullanarak ödemeyi yapacak olan kişiye ilettikleri e-posta mesajlarında banka bilgisi değişikliği ya da hesap bilgisi değişikliği olduğunu belirterek ödemenin yapılması için doğrudan kendi hesap numaralarını verdikleri ifade edilmiştir.
Ayrıca, ABD bankacılık sisteminde de doğrudan bir hesaba yapılan ödemenin durdurulmasının çok zor ya da mümkün olamadığı, hukuki süreçlerin de uzun ve çok maliyetli olduğu, böyle bir durumun fark edilmesini müteakip ivedi bir şekilde ödeme yapılan banka tarafından alıcı bankaya swift mesajının iletilmesi ve aynı zamanda adli makamlara konunun intikal ettirilerek muhatap ülke makamlarına başvurulması gerektiği ifade edilmiştir. Öte yandan konunun sadece ülkemizde adli makamların girişimine bırakılmayarak muhatap ülkede de bir avukat vasıtasıyla adli sürecin başlatılmasının önemli olduğu belirtilmiştir.
Bu kapsamda, TİM tarafından hazırlanan Bilgi Güvenliği farkındalık metni aşağıda yer almaktadır.
Bilgilerinize sunarız.
EK:
Veri Kaybı ve Veri Hırsızlığına Karşı Önlemler